Szintet léphet a kínai elektromosautó-ipar a SAIC kínai állami autógyártó és a Huawei technológiai óriás tervezett fejlesztési együttműködésével, amelyet a SAIC jelentett be pénteken.
A Tesla hamarosan megkezdi régóta várt indiai piacra lépését: az amerikai elektromosautó-gyártó az első szállítmányát Mumbai közelébe tervezi küldeni. A döntés Elon Musk vezérigazgató és Narendra Modi indiai miniszterelnök washingtoni találkozója után gyorsult fel. Közben Donald Trump ezt a lépést sem hagyta szó nélkül, annak ellenére, hogy a Tesla alapítója fontos partnere és szövetségese.
A Mercedes-Benz jelentős költségcsökkentést és a vártnál több benzin- és dízelmotoros autó gyártását jelentette be, miközben 2025-re jelentős bevételcsökkenésre számít. A német luxusautó-gyártó stratégiája továbbra is a magasabb árrésű járművek értékesítésére összpontosít.
A Renault rekord működési eredményt ért el el 2024-ben: az alacsonyabb költségek és az új modellek bevezetése jelentősen növelte a francia autógyártó marzsát, miközben a versenytársak komoly kihívásokkal szembesültek. A Nissan miatt azonban 2 milliárd eurós ütést kapott a cég nettó profitsoron.
Csődvédelmet kért az egykor ígéretes autóipari startup, miután nem talált vevőt és nem tudott további forrásokat szerezni működése fenntartásához. Az elektromos teherautókat gyártó vállalat, amely 2020-ban még a Ford Motornál is magasabb piaci értékeléssel bírt, most kénytelen szembenézni a bedőlés lehetőségével a vezérigazgató botrányai és a termékkel kapcsolatos problémák következtében - számolt be a Cnbc.
A dél-koreai SK On magyarországi akkumulátorgyártó üzemeiben egyre növekvő bizonytalanság tapasztalható, mivel az elektromos járművek iránti kereslet megtorpanása és a vállalat nemzetközi pénzügyi problémái komoly hatással vannak a működésre. Bár a magyar Külgazdasági és Külügyminisztérium szerint az SK On és testvérvállalata, az SK BM nem épített le annyi dolgozót, hogy az állami támogatások visszafizetését kellene kezdeményezni, a cég komáromi gyárából az elmúlt időszakban többeket elküldtek a sajtóbeszámolók szerint. A probléma nem csak a koreai gyártót érinti, az egész ágazat válságba került.
Újabb kínai autómárka érkezik Magyarországra, még 2025-ben bemutatkozik a Chery Tiggo 7 SUV modellje a hazai piacon – tájékoztatta a Portfolio-t a gyártó. A modell (iker)testvére Ebro S700 néven Spanyolországban már valamivel több mint 11 millió forintért elérhető, ráadásul nem Kínában, hanem Barcelonában készül. A Chery a legnagyobb kínai autóexportőr, 1,15 millió autót adott el tavaly világszerte, Omoda és Jaecoo márkanéven már tavaly ősz óta Magyarországon is elérhetők a modelljei. Sok a bizonytalanság még a bejelentés mögött, azonban egy biztos: újabb konkurenciát kaphatnak az európai gyártók, ráadásul a legerősebb piacukon. Az, hogy hogyan tudnak ellenállni a kínai dömpingnek, kiderül a Portfolio – MAGE Járműipar konferencián március 26-27-én.
Egyre több dolgozót küldenek el „szép csendben” az autóipari vállalatok, miközben a termelésük csökkenésével kell szembenézniük. A szakértők szerint idén sem vesz igazi lendületet a szektor.
A Handelsblatt értesülései szerint a ZF, Németország második legnagyobb autóipari beszállítója, fontolóra vette az „Electrified Drive Technologies” divízió teljes kiválását, amelyet házon belül E-Divíziónak is neveznek.
A Ford Motor Company középvezetőinek közel fele idén nem részesül részvényprémiumban, ami a vállalaton belül Jim Farley vezérigazgató legújabb költségcsökkentési kísérletének tekinthető. A döntés hátterében az autógyártó felduzzadt költségeinek lefaragása áll, és a cég szerint a változtatás célja a dolgozók teljesítményének ösztönzése.
A német autógyártók évtizedekig uralták a kínai prémium autópiacot, de most komoly kihívással néznek szembe a hazai gyártóktól. A kínai vállalatok olyan elektromos járműveket kínálnak, amelyek ötvözik a csúcstechnológiát, a mesterséges intelligenciát és a megfizethető árakat, ezzel átdefiniálva a luxusautó fogalmát. Ez a trend jelentős hatással van a német márkák eladásaira és piaci pozíciójára Kínában - írja a New York Times.
Európa akkumulátorgyártása egyre nagyobb mértékben függ a kínai beszállítóktól, miközben a kontinens nem biztosította a szükséges technológiai feltételeket és a kutatás-fejlesztést sem futtatta fel. Ha az uniós szabályozás nem szigorodik, fennáll a veszélye, hogy Európa csupán összeszerelő központtá válik, míg a stratégiai innováció továbbra is Kínában és Dél-Koreában marad – írja a Financial Times.
A globális autópiac 2024-ben mérsékelt növekedést mutatott, azonban a vezető autógyártók vegyes eredményeket produkáltak. Miután a két legnagyobb szereplőnek számító Toyota és Volkswagen visszaesést könyvelhetett el, a kínai BYD és a Geely látványos növekedést ért el, ami jól mutatja az iparágat alakító egyik legfontosabb trendet: kíméletlenül törnek előre a kínai gyártók.
Meghaladta az ötezret a vállalati elektromos autó programra beérkezett kérelmek száma - közölte az Energiaügyi Minisztérium Facebook oldalán. A márkák versenyét továbbra is a kínai BYD vezeti fölényesen, míg a második helyen az amerikai versenytársa követi.
Idén októberben indulhat el Szegeden a BYD gyárának a termelése.
A Hertz alaposan befürdött az elektromos autókkal, amiket az ügyfelek sem akartak, drága volt a fenntartásuk, és hatalmas az értékvesztésük, írja a Bloomberg.
Ismét a vuhani laborban szekvenálták az emberi sejtek megfertőzésére is képes kórokozó RNS-ét.
A BUX a nap végére összeszedte magát.
Más cégek is egyszerűen megúszhatják a főváros szigorítását.
Az Ukrajnának nyújtott támogatás megerősítéséről tárgyalnak.
A magyar bankoknak lépniük kell!
Attól függ, mit nézünk.
Rossz hírek jöttek az iparból.