A Tesla mélyrepülése valóságos összeomlássá kezd válni: az európai elektromosautó-eladásokból való részesedése az idei év első két hónapjában 58 százalékkal esett vissza – a tavalyi év azonos időszakának 18,4 százalékáról idén mindössze 7,7 százalékra zuhant a JATO Dynamics autóipari tanácsadó cég adatai szerint - számolt be a Politico.
A kínai Chery autógyártó hivatalosan benyújtotta tőzsdei bevezetési kérelmét a hongkongi tőzsdére - írja a carnewschina.
A kínai fiatalok körében új turisztikai trend hódít: a Xiaomi gyárlátogatás vált a legkeresettebb programmá. A jegyek olyan népszerűek, hogy már a másodlagos piacon is kereskednek velük - számolt be a carnewschina.
A BYD autóiból több mint 1500 megvásárlásához kértek eddig állami hozzájárulást az e-autó programban pályázó vállalkozások, írja az Energiaügyi Minisztérium (EM) Facebook-posztjában.
Rekordszámú Tesla-tulajdonos válik meg elektromos autójától, miközben Elon Musk kormányzati pozíciója és a márka körüli ellentmondások egyre erősebben befolyásolják a vásárlói döntéseket - foglalta össze az Edmunds autókereskedelmi oldal legfrissebb elemzését a Cnbc.
Elon Musk egy váratlan vállalati gyűlésen próbálta megnyugtatni a Tesla alkalmazottait a cég részvényeinek zuhanása és az egyre növekvő politikai feszültségek közepette. A milliárdos vezérigazgató szerint a viharos időszak ellenére fényes jövő vár a vállalatra - tudósított a Bloomberg.
A Tesla visszahívja szinte az összes Cybertruckot az Egyesült Államokban, miután kiderült, hogy a jármű külső burkolatának egy része menet közben leválhat, ezáltal pedig balesetveszélyes lehet. A probléma mintegy 46 ezer járművet érint, amely elemzői becslések szerint a jelenleg forgalomban lévő Cybertruckok döntő többségét jelenti.
Darabszámban nőtt, értékében csökkent a német személygépkocsi-kivitel a Destatis csütörtöki jelentése alapján, és többek között ez lehet az a folyamat, amely bosszanthatja az amerikai elnököt és vámemelést fontolgathat az Európai Unió ellen.
Friss számokat közölt az Energiaügyi Minisztérium a folyamatban lévő vállalati elektromos autó programról. A keret nagy részét már kiosztották, a maradékra viszont csak március végéig lehet pályázni.
A Mitsubishi azt tervezi, hogy az elektromos járművek gyártását kiszervezi a tajvani elektronikai bérgyártó Foxconnhoz - jelentette csütörtökön a Kyodo News.
Az Európai Unió vizsgálatot készít elő a kínai BYD elektromosautó-gyártó magyarországi gyárával kapcsolatban, hogy megállapítsa, részesült-e tisztességtelen kínai állami támogatásokban. Ez az érzékeny lépés összhangban van az EU azon törekvésével, hogy megvédje saját iparát a külföldi versenytársak tisztességtelen előnyeitől.
Nagyot ment tavaly a Geely, a kínai autógyártó eladása közel harmadával nőtt, profitja is felrobbant, írja a Bloomberg.
Napokig tartó százezres sztrájkok, gyárbezárások, több tízezres elbocsátások, villámgyors kínai piacvesztés, gyorsan romló versenyképesség. A szalagcímek alapján azt gondolhatnánk, hogy végóráit éli a német konszern. De valójában vannak komoly problémák? Bőven. Komolyan kell venni őket? Nagyon. De azért ahogy igaz az, hogy a világ nagyon sok országa szívesen cserélne azzal a hanyatlással, ami Nyugat-Európában van, nagyon sok vállalat szívesen választaná azt a szenvedést, ami a Volkswagennél megy.
A Bentley 2024-ben a Covid-járvány óta legalacsonyabb éves bevételét könyvelte el, ugyanakkor a luxusautó-gyártó az értékteremtésre helyezi a hangsúlyt a mennyiség helyett, amit jól mutat az autónkénti bevétel 10 százalékos növekedése az előző évhez képest.
Európa egyik legnagyobb ipari kibocsátója, a francia autógyártás 2024-ben új mélypontra süllyedt, mindössze 1,34 millió jármű készült az országban, ami az 1960-as évek szintjére vetette vissza a termelést. A visszaesés fő felelőse a Stellantis, amely francia üzemeiben 23%-kal kevesebb autót állított elő, mindössze 565 000 darabot, 172 000-rel kevesebbet, mint egy évvel korábban – számolt be a Les Echos.
Gyorsan fejlődik a globális akkumulátorpiac, a kereslet meredeken emelkedik, az árak pedig tovább csökkennek, ez azonban a közeljövőben lassulhat a Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) szerint. Európa ellátási lánc ökoszisztémája még mindig viszonylag gyenge, szakképzett munkaerőből hiány van, gyártási költségei pedig 50%-kal meghaladják a kínai értékeket, így több itteni gyártó elhalasztja vagy törli bővítési terveit a jövedelmezőséggel kapcsolatos bizonytalanságok miatt. A kihívások ellenére az IEA szerint Európának van lehetősége versenyképesebb akkumulátoripart építeni.
A költségek megtérítését kérik.
Itt vannak a fontosabb tudnivalók.
Elég nagy a feszültség a két ország közt.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Mi történik Törökországban?
Tiltott támogatásokat keresnek.
12 naponta 2 milliárd fekete katonalégy lárvát nevelnek, majd dolgoznak fel Magyarország első ipari léptékű rovarfehérje-üzemében.