A kínai Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL), a világ legnagyobb elektromosjármű-akkumulátor-gyártója, európai akkumulátor-újrahasznosítási központ létrehozását tervezi, miközben Debrecenben már készül az új gyártóüzem beindítására. A vállalat célja a gyártási és újrahasznosítási folyamatok helyi integrálása a kontinensen – írja a Bloomberg.
Az európai gazdaság versenyképességének megerősítéséhez elengedhetetlen elektrifikáció feltétele a villamosenergia-hálózat jelentős bővítése és fejlesztése. Ha az EU nem kétszerezi meg viszonylag rövid időn belül az elosztó hálózat korszerűsítésére fordított beruházásokat, az jelentősen visszafoghatja megújuló energiaforrások, a hőszivattyúk és az elektromos autók itteni terjedését, jó hír azonban, hogy a kapcsolódó fajlagos beruházási költségek mérsékelhetőek.
Hszi Csin-ping kínai elnök Olaf Scholz német kancellárral folytatott megbeszélést a G20-as csúcstalálkozón Rio de Janeiróban. A találkozón szóba került az EU és Kína közötti kereskedelmi feszültség, valamint több aktuális világpolitikai téma is.
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből, a felmérés adataiban most először az akkumulátorok cseréjének magas költségei miatti félelmek is megmutatkoztak. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat - emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Idén már harmadjára emelte meg idei évre vonatkozó elektromos jármű értékesítési célját a Xiaomi. Hiába azonban az erős kereslet, a cég autóipari üzletága még továbbra is veszteséges.
2022-től 2024. szeptemberéig Magyarországra áramlott az összes kínai külföldi működőtőke több mint negyede, ami az európai kontinenst vette célba, és ezzel igyekszik a magyar kormány megtámogatni a recesszió-sújtotta gazdaságot – mutat rá vasárnapi körképében a Financial Times. A cikk egyik fő üzenete az, hogy a sok kínai tőkéből adódhat a nagy politikai mutatvány, hogy hogyan egyensúlyozzon az Orbán-kormány a kínai és az amerikai érdekek mentén, és közben a már bejelentett nagy autóipari beruházások lendületet is adjanak az EU-pénzek korlátozottsága miatt is szenvedő magyar gazdaságnak.
Néhány éve még nagy tervekkel vágtak bele a gyártók az autóik elektromosításába, csak a vevők nem vették fel a ritmust, nem úgy fogynak az elektromos autók, mint ahogy azt az autógyártók tervezték, emiatt sorra vágják vissza a terveiket. A Porschénál is ez a helyzet, ők is rájöttek, hogy a vevő a király, a vevő pedig a luxus szegmensben még mindig benzinmotort akar. Egy ilyen világba érkezett meg a Porsche egyik legkelendőbb modelljének, a Macannak a tisztán elektromos változata, ebből ugyanis nem lesz benzines. Vagy majd meglátjuk. Montenegróba, a legendás kotori szerpentinre mentünk meghajtani az új Macant.
Az amerikai közműipar vezetői arra kérik a januárban hivatalba lépő Trump-kormányzatot és a republikánus többségű kongresszust, hogy tartsák meg az inflációcsökkentő törvényben foglalt, tiszta energiára és elektromos autókra vonatkozó adókedvezményeket. Az iparág képviselői szerint ezek a kedvezmények nemcsak a vállalkozásoknak, hanem a fogyasztóknak is előnyösek - írja a Reuters.
Az olasz kormány és a Stellantis képviselői, valamint szakszervezeti vezetők csütörtökön Rómában tárgyaltak az ország autóparának helyzetéről. A megbeszélésen a Stellantis megerősítette, hogy nem tervez gyárbezárásokat vagy tömeges elbocsátásokat Olaszországban.
Donald Trump megválasztott elnök kormányzást előkészítő csapata azt tervezi, hogy a szélesebb körű adóreformról szóló törvény részeként kivezeti az elektromos járművek vásárlásához nyújtott 7500 dolláros fogyasztói adójóváírást - mondta a Reutersnek két, az ügyet közvetlenül ismerő forrás.
A legfrissebb adatok szerint 66 500 darabra növekedett Magyarországon a tisztán elektromos autók száma. A még dinamikusabb fejlődéshez azonban a töltési infrastruktúra erősítésére, valamint intelligens, a hatékony energiafelhasználást segítő és egyben a villamos elosztóhálózatokat a túlterheléstől védő, töltést menedzselő rendszerre is szükség van. Ebben lehet segítségül a Schneider Electric új energiamenedzsment platformja, ami egy igen jelentős szakmai elismerésben részesült.
Megjelent a Portfolio Business Podcast legújabb adása, amelyben a globális és hazai autóeladásokat, a luxusautóipari trendeket, illetve a Mercedes jelenlegi helyzetét elemeztük Szabó Andrással, a Mercedes Benz Hungária Kft. személyautó üzletágának értékesítési vezetőjével. A műsorban magyarázatot találtunk a vállalat profitjának csökkenésére és a lehetséges megoldásokra és az elektrifikációs törekvések halasztásának hátterére, de arra is, hogy miért lehetnek a kínai márkák sikeresek az európai piacon.
A zöld energiaátállás egyik fontos eleme a gyártási folyamatok digitalizálása és az ipari folyamatok villamosítása, de az okoseszközök és mesterséges intelligencia egyre széleskörűbb felhasználása további jelentős energiafogyasztást eredményez az adatközpontoknál, ahol a létrejövő irgalmatlan mennyiségű adatot tárolják. A Schneider Electricnek azonban van megoldása a problémára, amiről a Portfolio Petr Hermannt, a cég SEE régiójának vezetőjét kérdezte, aki arról is beszámolt, milyen kulcsfontosságú gyártási folyamatok zajlanak az alig fél éve megnyitott dunavecsei okosgyárban.
A Tesla újabb visszahívásról döntött a Cybertruck modellnél, ezúttal 2431 járművet érint a probléma. A Nemzeti Közúti Közlekedési Hatóság szerdai közleménye szerint a hibás inverterek cseréjére van szükség - közölte a Cnbc.
A BYD újabb lépést tesz a Kínán kívüli piacok meghódítása felé, a vállalat legújabb SUV-ját, a Sealion 07-et tervezi bevezetni Európában. A lépés azt mutatja, hogy a BYD nem riad vissza az Európai Unió által nemrégiben bevezetett magasabb vámtarifáktól sem - számolt be a South China Morning Post.
A világ legnagyobb akkumulátorgyártója, a kínai CATL kész lenne gyárat nyitni az Egyesült Államokban, amennyiben Donald Trump megválasztott amerikai elnök nyitottabbá tenné az országot a kínai befektetésekre az elektromosjármű-iparágban. Erről Robin Zeng, a CATL alapítója és elnöke beszélt egy friss interjúban.
Sikeresen zárult a tranzakció.
Joáv Gallant is felkerült a listára.
Hogyan lehet a technológiailag fejlett jövőt fenntarthatóbb eszközökkel megteremteni?
Ferenczy Dóra, az OTP Bank szakértője szerint sokat tanulhatnak egymástól a különböző generációk.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?
Bindulhat a trükközés?