Hatalmas piacot készül betámadni a Tesla

Hatalmas piacot készül betámadni a Tesla

A Tesla hamarosan megkezdi régóta várt indiai piacra lépését: az amerikai elektromosautó-gyártó az első szállítmányát Mumbai közelébe tervezi küldeni. A döntés Elon Musk vezérigazgató és Narendra Modi indiai miniszterelnök washingtoni találkozója után gyorsult fel. Közben Donald Trump ezt a lépést sem hagyta szó nélkül, annak ellenére, hogy a Tesla alapítója fontos partnere és szövetségese.

Nagyot bukott a Renault a Nissanos befektetésén

Nagyot bukott a Renault a Nissanos befektetésén

A Renault rekord működési eredményt ért el el 2024-ben: az alacsonyabb költségek és az új modellek bevezetése jelentősen növelte a francia autógyártó marzsát, miközben a versenytársak komoly kihívásokkal szembesültek. A Nissan miatt azonban 2 milliárd eurós ütést kapott a cég nettó profitsoron.

Kész, vége: csődbe ment a Nikola

Kész, vége: csődbe ment a Nikola

Csődvédelmet kért az egykor ígéretes autóipari startup, miután nem talált vevőt és nem tudott további forrásokat szerezni működése fenntartásához. Az elektromos teherautókat gyártó vállalat, amely 2020-ban még a Ford Motornál is magasabb piaci értékeléssel bírt, most kénytelen szembenézni a bedőlés lehetőségével a vezérigazgató botrányai és a termékkel kapcsolatos problémák következtében - számolt be a Cnbc.

Válságban a magyar akkuipar: megindultak az elbocsátások, gyárbezárások is jöhetnek

Válságban a magyar akkuipar: megindultak az elbocsátások, gyárbezárások is jöhetnek

A dél-koreai SK On magyarországi akkumulátorgyártó üzemeiben egyre növekvő bizonytalanság tapasztalható, mivel az elektromos járművek iránti kereslet megtorpanása és a vállalat nemzetközi pénzügyi problémái komoly hatással vannak a működésre. Bár a magyar Külgazdasági és Külügyminisztérium szerint az SK On és testvérvállalata, az SK BM nem épített le annyi dolgozót, hogy az állami támogatások visszafizetését kellene kezdeményezni, a cég komáromi gyárából az elmúlt időszakban többeket elküldtek a sajtóbeszámolók szerint. A probléma nem csak a koreai gyártót érinti, az egész ágazat válságba került.

Fájhat a feje az európai gyártóknak: új kínai konkurencia jelentkezett be az EU-s autópiacra

Fájhat a feje az európai gyártóknak: új kínai konkurencia jelentkezett be az EU-s autópiacra

Újabb kínai autómárka érkezik Magyarországra, még 2025-ben bemutatkozik a Chery Tiggo 7 SUV modellje a hazai piacon – tájékoztatta a Portfolio-t a gyártó. A modell (iker)testvére Ebro S700 néven Spanyolországban már valamivel több mint 11 millió forintért elérhető, ráadásul nem Kínában, hanem Barcelonában készül. A Chery a legnagyobb kínai autóexportőr, 1,15 millió autót adott el tavaly világszerte, Omoda és Jaecoo márkanéven már tavaly ősz óta Magyarországon is elérhetők a modelljei. Sok a bizonytalanság még a bejelentés mögött, azonban egy biztos: újabb konkurenciát kaphatnak az európai gyártók, ráadásul a legerősebb piacukon. Az, hogy hogyan tudnak ellenállni a kínai dömpingnek, kiderül a Portfolio – MAGE Járműipar konferencián március 26-27-én.

Drasztikus lépésre kényszerül a Ford

Drasztikus lépésre kényszerül a Ford

A Ford Motor Company középvezetőinek közel fele idén nem részesül részvényprémiumban, ami a vállalaton belül Jim Farley vezérigazgató legújabb költségcsökkentési kísérletének tekinthető. A döntés hátterében az autógyártó felduzzadt költségeinek lefaragása áll, és a cég szerint a változtatás célja a dolgozók teljesítményének ösztönzése.

Még a Porschét is agyonverik a kínai gyártók

Még a Porschét is agyonverik a kínai gyártók

A német autógyártók évtizedekig uralták a kínai prémium autópiacot, de most komoly kihívással néznek szembe a hazai gyártóktól. A kínai vállalatok olyan elektromos járműveket kínálnak, amelyek ötvözik a csúcstechnológiát, a mesterséges intelligenciát és a megfizethető árakat, ezzel átdefiniálva a luxusautó fogalmát. Ez a trend jelentős hatással van a német márkák eladásaira és piaci pozíciójára Kínában - írja a New York Times.

Olyan uniós szigorítást sürgetnek, ami kivéreztetné a magyar gazdasági modellt

Olyan uniós szigorítást sürgetnek, ami kivéreztetné a magyar gazdasági modellt

Európa akkumulátorgyártása egyre nagyobb mértékben függ a kínai beszállítóktól, miközben a kontinens nem biztosította a szükséges technológiai feltételeket és a kutatás-fejlesztést sem futtatta fel. Ha az uniós szabályozás nem szigorodik, fennáll a veszélye, hogy Európa csupán összeszerelő központtá válik, míg a stratégiai innováció továbbra is Kínában és Dél-Koreában marad – írja a Financial Times.

Mutatunk egy ábrát, hogy miért remeghetnek a Magyarországon terjeszkedő autóipari óriás miatt a versenytársak

Mutatunk egy ábrát, hogy miért remeghetnek a Magyarországon terjeszkedő autóipari óriás miatt a versenytársak

A globális autópiac 2024-ben mérsékelt növekedést mutatott, azonban a vezető autógyártók vegyes eredményeket produkáltak. Miután a két legnagyobb szereplőnek számító Toyota és Volkswagen visszaesést könyvelhetett el, a kínai BYD és a Geely látványos növekedést ért el, ami jól mutatja az iparágat alakító egyik legfontosabb trendet: kíméletlenül törnek előre a kínai gyártók.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hoppá: jönnek az új bónusz állampapírok, ennek sokan nem fognak örülni!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.